It's all about physics.

Aika on rajallista. Kun treenaat, niin treenaa hyvin.


Newtonin ovet suljetaan 18.3 alkaen toistaiseksi koronavirustilanteen vuoksi. Päivitämme tilannetta, kun valtioneuvosto antaa uusia ohjeistuksia.

Aloita CrossFit! Seuraava startti alkaa 20.4.2020!

Takaisin kuntoon -valmennus alkaa 20.4.2020!

Varaa aika ilmaiselle personal training -tunnille:
Pääset kartoittamaan valmentajamme kanssa valmennustarpeesi. Tapaamisessa pääset keskustelemaan omista valmennustoiveistasi ja -tavoitteistasi maksutta ennen valmennuksen varsinaista alkua. Testitreeni kestää 45 min (30min treeni ja 15min keskustelu), eikä se velvoita sinua mihinkään. Tarkoitus on löytää meiltä sinulle sopivin vaihtoehto, jonka avulla pääset parhaiten tavoitteeseesi.

Newton valmennus


Tarjoamme valmennusta, jonka ytimessä ovat liikuntatieteelliseen tutkimukseen perustuvat ja huippu-urheilussa käytettävät menetelmät. Joskus on järkevämpää tehdä asioita eri tavalla, ja huomata että parempiin tuloksiin voi päästä jopa vähemmällä kuin aikaisemmin.

Newton Start alkaa 20.4!

Newton Start on tekniikkapainoitteinen valmennuskurssi.

Neljä viikkoa kestävän valmennuksen aikana teemme yhteensä kahdeksan ohjattua harjoitusta valmentajan johdolla. Starttivalmennuksen aikana kuntotasosi lähtee nousuun, mutta ennen kaikkea saat turvallisen alun omalle matkallesi kuntoilun pariin. Starttivalmennus on myös erinomainen tapa aloittaa CrossFit. Harjoitukset keskittyvät ensisijaisesti tekniikkaan, mutta tutustumme samalla laajasti kuntokeskusympäristössä toteutettaviin harjoitusmuotoihin.

20.4 alkavalla kurssilla treenit on maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 20:00-21:00. Hintaan 250€ kuuluu valmennuksen lisäksi kahden viikon treenit kurssin jälkeen sekä omatoimiharjoittteluoikeus koko valmennuksen ajan.

Varaa paikkasi

Henkilökohtainen valmennus

Henkilökohtaisessa valmennuksessa sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta harjoitteluun liittyen. Oma valmentajasi pitää huolen siitä, että asiat lähtevät liikkeelle ja pääset eteenpäin juuri sinulle sopivalla tavalla. Jos taas olet kokenut harjoittelija, pystyt viemään oman harjoittelusi ammattilaisen avulla aivan uudelle tasolle. Kenties parantamaan ennätystäsi?

Helpoin tapa tutustua tarjoamaamme henkilökohtaisen valmennuksen on valita neljä viikkoa kestävä valmennusjakso. Alussa valmentaja kartoittaa tilanteesi sekä laatii sinulle ohjelman. Seuraamme kehitystäsi yhdessä, ja varmistamme että silloin kun sinulla on mahdollisuus treenata, teet sen hyvin!

Jos olet kiinnostunut räätälöidystä valmennuksesta, ota yhteyttä:

Pienryhmien tehovalmennus

Pienryhmävalmennuksella tavoitteet todeksi! 

Pienryhmävalmennus on tarkoitettu 2-4 hengen ryhmille. Ryhmässä harjoittelevilla on samanlainen tavoite, esimerkiksi kokonaisvaltainen kuntotason parantaminen, kestävyyskunnon kehittäminen (tavoitteena 1/2 maraton tai maraton?) tai voimatasojen nostaminen uudelle tasolle. Valmennus aloitetaan kuntotestauksella, jonka jälkeen valmentaja ohjelmoi henkilökohtaiset harjoitusohjelmat, ja vetää treenit pienryhmälle 1-2 kertaa viikossa. Lisätietoa pienryhmien tehovalmennuksesta Newtonin päävalmentajalta.

Takaisin kuntoon -ryhmävalmennus

Takaisin kuntoon –ryhmävalmennus on suunnattu Newtonin Starttikurssin tai muun On Ramp  –kurssin käyneille kuntoilijoille, jotka haluavat aloittaa harjoittelun uudelleen turvallisesti valmentajan johdolla.

Neljän tapaamisen aikana kerrataan yleisimpien kuntosaliliikkeiden tekniikat sekä tehdään kuntoa kohottava harjoitus. Samantasoinen ryhmä tsemppaa jokaista kohti parempaa kuntoa.

Jos aloitus pidemmän tauon jälkeen tuntuu haastavalta, on tämä valmennus sinua varten!

6 viikkoa kestävän ryhmävalmennuksen hintaan kuuluu:

  • Kaksi viikoittaista valmennustapaamista maanantaisin ja keskiviikkoisin 18.00-19.00 valmentajan kanssa ryhmässä (yht. 4 tapaamista)
  • Harjoitteluoikeus avainkortilla Newtonille klo 6:00-23:00 joka päivä
  • Neljän viikon jäsenyys valmennustapaamisten jälkeen
  • Liittymismaksu (79€)

Hinta: 149€

Kesto: 20.4 kello 18-19, 22.4 kello 18-19, 27.4 kello 18-19 ja 29.4 kello 18-19.

Valmentaja: Petri Jalanko, LitM

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 15.4.2020 mennessä: . Ryhmä toteutuu, mikäli osallistujia on vähintään 4

Omatoiminen harjoittelu

Keskuksestamme löytyy vapaapainoalueet levypainoharjoitteluun, nopeus- ja taitoharjoitteluun varattu alue, sekä välineet kestävyyskunnon harjoitteluun. Omatoiminen harjoittelu on avainkortilla mahdollista tuntien ulkopuolella.

Jos sinulla on taukoa harjoittelusta, tai levypainoharjoittelu ei ole sinulle tuttua, suosittelemme osallistumista Starttikurssille tai henkilökohtaiseen starttivalmennukseen.

Newtonilla voi harjoitella toistaiseksi voimassa olevalla jäsenyydellä.

Verkkokauppa

Nuorten valmennusryhmä

Valmennusryhmä on tarkoitettu 9-14-vuotiaille jo hieman kuntosaliharrastusta harrastaneille nuorille. Valmennuksessa nuori oppii turvallisesti oikeat tekniikat sekä taitoja, joista on hyötyä aikuisikään saakka. Valmennusryhmä sopii erinomaisesti jo Newtonilla valmennuksessa aikaisemmin olleille lapsille ja nuorille sekä eri lajien harrastajille, jotka kaipaavat päälajiinsa oheisharjoittelua.

Ryhmässä syvennämme aikaisemmin opittuja taitoja, opettelemme haastavampia painonnosto- ja kehonpainoliikkeitä ja vahvistamme tuki- ja keskivartalolihaksia. Varmistamme, että nuori osaa harjoitella teknisesti oikein, jolloin harjoittelu on sekä kehittävää että turvallista. Näin pystytään välttämään myös turhat loukkaantumiset. Takaamme, että harjoittelu on turvallista ja ennen kaikkea hauskaa!

Valmennusryhmä kokoontuu maanantaisin kello 17.00-18.00. Ensimmäinen tapaaminen on 13.1.2020 ja viimeinen 11.5 Mukaan voi tulla missä vaiheessa vain. Koko kevään hinta 240€. Valmentajana toimii Petri Jalanko, LitM, Liikuntafysiologi.

Ilmoittautuminen

Nuorten urheilijoiden oheisharjoittelu

Valmennus on tarkoitettu 10–16-vuotiaille nuorille urheilijoille lajin oheisharjoitteluksi. Valmennuksessa opetellaan tärkeimmät kuntosaliharjoittelun nostotekniikat ja painonnoston alkeet, sekä tehdään lihaskuntoa kohottava harjoitus. Urheilijat oppivat fyysisen harjoittelun perusperiaatteet, lajin fyysiset vaatimukset sekä levon ja ravitsemuksen merkityksen urheilussa.

Oheisharjoitukset perustuvat aina lajianalyysiin ja tieteelliseen näyttöön, ottavat huomioon herkkyyskaudet ja kehittävät tehokkaasti urheilijan lajissa vaadittuja ominaisuuksia.

12 viikkoa kestävään ryhmävalmennukseen kuuluu:

  • Yksi viikoittainen valmennustapaaminen ryhmässä (yht. 12 tapaamista)

Hinta: 1399€/ryhmä

Kesto: 12 viikkoa

Valmentaja: Petri Jalanko, liikuntafysiologi, LitM

Lisätiedot:

Ryhmän maksimikoko on 16 henkilöä

Golffarin fysiikkavalmennus

Golffarin fysiikkavalmennus ryhmä alkaa 13.1.2020. Valmennus kestää kolme kuukautta ja valmennustapaamiset ovat aina maanantaisin kello 18:00-19:00.

Valmennuksen sisältö:

  • Kuntotestit alussa ja lopussa
  • Yksi viikoittainen valmennustapaaminen (yht. 12 tapaamista).
  • Valmentajan laatimat harjoitteluohjelmat koko jakson ajalle.
  • Harjoitusoikeus avainkortilla Newtonille klo 6:00-23:00 joka päivä.

Hinta: 399€
Valmennuksen toteutuksesta vastaa Newtonin päävalmentaja Petri Jalanko. Petri on liikuntafysiologi ja fysiikkavalmentaja.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: , tai puh. 050 5999128

Laktaattitesti

Laktaattitestillä mitataan pitkäaikaista aerobista kestävyyttä ja maksimaalista hapenottokykyä. Se tarkoittaa, että testeillä voidaan arvioida paitsi fyysistä suorituskykyä myös määritellä tarkasti kestävyysharjoittelun tehoalueet, joilla harjoittelua voidaan seurata ja optimoida.

Newtonilla testi toteutetaan Wattbiken sisäharjoittelupyörällä. Testiaikaisen sykkeen, tehon ja laktaatin perusteella määritetään sykerajat ja kynnystehot. Testin viimeisen minuutin maksimitehon perusteella arvioidaan testattavan maksimaalinen hapenottokyky. Lue lisää blogista: http://www.newtonfinland.fi/blogi/laktaattitesti-mita-miksi-miten/

Varaa aika testiin:

Lasten liikuntaleiri 1.–5.6

Järjestämme 1.–5.6.2019 liikuntaleirin lapsille (8–13-vuotiaat). Liikuntaleirillä liikutaan monipuolisesti mm. kehonpaino- ja lihaskuntoharjoittelun alkeiden, pallopelien ja ulkoleikkien muodossa. Kesän alussa on loistava tilaisuus viettää aktiivista lomaa tutustumalla uusiin lajeihin ammattitaitoisen valmentajamme johdolla. Tarjoamme kaikille nuorille taidoista riippumatta mielekkäitä haasteita ja onnistumisen elämyksiä liikunnan parissa.

Liikumme sekä sisätiloissa että ulkona. Jos kelit sallivat, vietetään vähintään toinen päivän liikuntaosioista ulkona valmennuskeskuksen läheisyydessä. Sateen sattuessa voimme kuitenkin vaihtaa ohjelman sisätiloihin – kelit eivät siis sotke ohjelmaamme.

Päivien ohjelma alkaa klo. 9:00 ja päättyy klo. 14:30. Lounas syödään klo. 11:30–12:30 Newtonin viereisessä lounaspaikassa.

Esimerkkipäivä 1
8:00-9:00 Saapuminen Newtonille (Aikuinen ottaa vastaan. Ei ohjelmaa)
9:00-11:00 Kehonpainoharjoittelun alkeet
11:00-11:30 Loppuverryttely, venyttelyt ja putkirullaus
11:30-12:30 Lounas (Lounasravintola Gusto)
12:30-14:30 Jalkapalloa tai muita pallopelejä

Esimerkkipäivä 2
8:00-9:00 Saapuminen Newtonille (Aikuinen ottaa vastaan. Ei ohjelmaa)
9:00-11:00 Taitotunti renkailla ja käsilläseisonnan alkeet
11:00-11:30 Loppuverryttely, venyttelyt ja putkirullaus
11:30-12:30 Lounas (Lounasravintola Gusto)
12:30-14:30 Ulkoleikkejä

Hinta: 190€ (lounas sisältyy hintaan)
Tervetuloa kesäleirille liikkumaan!
Valmentaja: Petri Jalanko, LitM, liikuntafysiologi
Lisätiedot ja ilmoittautumiset:
 

Valmentajien miniseminaari

Fyysisen harjoittelun miniseminaarissa valmentajat oppivat lajin fyysiset vaatimukset ja herkkyyskausien huomioimisen harjoittelussa, sekä saavat työkaluja urheilijoiden eri fyysisten ominaisuuksien kehittämiseen.

Miniseminaarin sisältö:

  • Luento 1h (lajianalyysi, herkkyyskaudet, oheisharjoittelun oikeaoppinen toteutus) 

  • Käytännön osuus 1h. Käytännön osuudessa opetellaan olennaisimpien oheisharjoitteluliikkeiden toteutus ja tekniikat

Hinta: 299€ / ryhmä (maksimi osallistujamäärä 16 henkilöä)

Miniseminaarin toteutuksesta vastaa Newtonin päävalmentaja Petri Jalanko, LitM. Petri on liikuntafysiologi ja fysiikkavalmentaja.

Lisätiedot: tai puh. 050 5999128

NEWTON valmentajat


Muotivirtaukset tulevat ja menevät, mutta tulosten saavuttamiseen liittyvät työkalut ovat pysyviä ja toistettavissa. Asiantuntemuksemme on yksinkertaisesti sitä, että harjoitteluun käyttämäsi aika tuottaa toivomiasi tuloksia.

Petri Jalanko

Newtonin päävalmentaja Petri Jalanko on liikuntafysiologi ja fysiikkavalmentaja. Koulutukseltaan hän on liikuntatieteiden maisteri Jyväskylän yliopistosta. 

Petri vastaa Newtonin valmennusten laadusta. Petrin vahvuuksia ovat vankka teoreettinen osaaminen, sekä käytännön kokemus urheiluvalmennuksesta niin urheilijana kuin valmentajana. Petri tuo tieteellisen valmentamisen menetelmät ja harjoittelun myös tavallisen kuntoilijan saataville.

Petri on omalla urheilijaurallaan voittanut salibandyssa mm. nuorten MM-pronssia, sekä aikuisten Euroopan Cup -pronssia. Fysiikkavalmentajana hän on ollut mukana voittamassa kaksi aikuisten SM-mitalia ja Suomen Cup –mestaruuden.

Jos haluat olla suoraan yhteydessä Petriin, niin tavoitat hänet sähköpostilla osoitteesta: tai puhelimella: 045 6981104.

Mikko Mäkynen

Mikko (@makynenmikko) on valmennukseen erikoistunut liikunnanohjaaja (AMK), ja on toiminut Personal Trainerina vuodesta 2000. Pohjatutkinnon lisäksi Mikko on suorittanut mm. CrossFit Level 1, sekä Painonnoston ohjaajakoulutukset 1 ja 2. Newtonilla Mikko valmentaa Starttikurssilla sekä CrossFit tunneilla. Pitkä kokemus on tuonut Mikon ohjaukseen yksinkertaisuutta, keskittymistä oleelliseen.

Mikko on pelannut mm. jalkapalloa ja jääkiekkoa, juossut maratoneja, hiihtänyt Finlandiahiihtoja, osallistunut painonnosto- ja Brasilialaisen jujutsun kisoihin. Aikuisiällä liikunnasta nauttiminen on tullut kuitenkin kilpailuhenkiselle Mikolle tärkeämmäksi asiaksi kuin tulosten saavuttaminen. Viime vuodet tärkeimpänä kuntoilumuotona on ollut CrossFit, jossa Mikko pitää erityisesti harjoittelun monipuolisuudesta, ja siitä että treeneissä on aina mukana myös sosiaalinen, yhdessä tekemisen fiilis.

Maria Starast

Valmentajaesittelyssa vuorossa Ässä (@assastarast) . CrossFit-tuntien valmennusten lisäksi Ässä työskentelee päätoimisesti sosiaali- ja terveysalla sairaanhoitajana akuuttiyksikössä.

CrossFit Level 1 -kurssin lisäksi hän on suorittanut Suomen voimisteluliiton järjestämät naisten telinevoimistelun lajitaidon perus- ja jumppakoulu-koulutukset. Seuraavaksi Ässä täydentää osaamistaan kesäkuussa järjestettävässä Painonnoston ohjaaja 1 -koulutuksessa.

CrossFitin Ässä aloitti vuonna 2017 ja hurahti siihen heti ensimmäisellä kerralla. Valmentajana hän on iloinen ja kannustava sekä vaalii tarkasti oikeita suoritustekniikoita. CrossFitissä on Ässän mielestä parasta monipuolisuus, yhdessä tekeminen ja yhteisöllisyys. Newtonilaiset ovat kuin toinen perhe.

CrossFit-tunneilla "hyvänpäivänjumppatätinä" tunnetun Ässän kilpailutavoitteet ovat sisäsoudussa, josta hänellä on jo taskussaan joukkuekilpailun SM-kultaa.

Tero Kosonen

Terolla (@terokoso) on monipuolinen urheilu- ja liikuntatausta. Hän on harrastanut mm. kori- ja jalkapalloa, yleisurheilua, suunnistusta, ultimatea, voimaharjoittelua ja kestävyysurheilua.

CrossFit-harjoittelun Tero aloitti 2009 ja on toiminut ohjaajana vuodesta 2016. Harjoittelun laatua ja taitoja kehittääkseen Tero on osallistunut painonnosto- ja voimistelukursseille sekä ohjelmointi- ja valmennusseminaareihin. Viimeisimpiä koulutuksia ovat CrossFit Level 2 Trainer, Painonnoston ohjaajakoulutus 1 ja liikuntalääketieteen perusopinnot.

Teron tavoitteena on jatkuva oppiminen ja kehittyminen monipuolisena ja järkevänä ohjaajana sekä kuntoilijana.

Mika Peltoniemi

Mika (@mikapelt) on liikuntatieteiden maisteri biomekaniikan pääaineesta Jyväskylän yliopistosta, ja omaa vahvan lajitaustan jääkiekon puolelta. CrossFit on ollut osana Mikan harjoittelua vuodesta 2014, ja innostus voimaharjoitteluun on syntynyt aikoinaan jääkiekon oheisharjoitteluna. Mikan löytääkin lätkäkauden aikana iltaisin yleensä edelleen jäähallilta, sillä hän toimii apu- ja fysiikkavalmentajana Kiekko-Espoon C- ja B-junioreissa.

Liikuntatieteellisen koulutuksen ohella Mika on täydentänyt osaamistaan lukuisissa seminaareissa sekä mm. urheiluravitsemuksen perusopinnoilla ja painonnoston ohjaajakoulutus 1:llä, joihin on luvassa jatkoa keväällä.

Mikan mielestä parasta valmentamisessa on auttaa ihmisiä oppimaan uutta, oivaltamaan ja onnistumaan treenaamisen parissa.

Lotta Walden

Lotta (@lottawalden) on harrastanut CrossFittia vuodesta 2017 lähtien. Laji vei nopeasti mukanaan ja treenaaminen muuttui pian tavoitteelliseksi. Tällä hetkellä Lotta pitääkin hallussaan himoittua Fittest in Nuijala -salimestaruutta. Ennen CrossFittia Lotan urheilutausta koostui pääosin kestävyysjuoksusta sekä monipuolisesta kuntosaliharjoittelusta.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi ja suorituskyvyn optimointi ovat Lotan kiinnostuksen kohteita, joita hän pyrkii soveltamaan sekä urheilijana, valmentajana että hyvinvointialan päivätyössään.

Jenni Haukirauma

Jenni (@jenni_all4fit) on koulutukseltaan ammattivalmentaja (VAT), urheiluhieroja ja personal trainer. Lisäksi hän on kouluttautunut mm. Suomen painonnostoliiton kursseilla, kehonpainoharjoittelu- ja kahvakuulakoulutuksissa. Viimeisin koulutus on Suomen valmentajien järjestämä fysiikkavalmentajakoulutus, jota hän käy parhaillaan.

Crossfitin parissa Jenni on viihtynyt vuodesta 2014, tätä ennen voimaharjoittelu on ollut intohimon kohde. Pidempi lajitausta löytyy muodostelmaluistelusta, joka jatkuu edelleen harrastetasolla.

Jenni toimii liikunta-alan täyspäiväisenä ammattilaisena: Fysiikkavalmentajana, personal trainerina ja ryhmäliikuntaohjaajana. Hän haluaa kehittyä jatkuvasti valmentajana, ja pyrkii valmennuksissaan siihen, että jokainen oppisi aina jotain uutta.

Annina Lehtonen

Anninan (@anninalillan) urheilutausta on monipuolinen, mikä on antanut vahvan lajituntemuksen ja osaamisen valmennukseen.

Pitkäaikaisin lajitaustaAnninalla on koripallosta ja CrossFitista. Koripalloa Annina on pelannut pienestä asti ja kisannut SM-tasolla.

CrossFit tuli mukaan koripallon tueksi vuonna 2012. Uusi harrastus vei mennessään ja on jatkunut tähän päivään saakka. Valmentaminen on aina kiinnostanut Anninaa ja valmennustaustaa löytyykin koripallon parista. Annina käy päivätöissä sekä opiskelee valmennuksen ohessa. Tavoitteena on hakeutua erilaisiin valmentajakoulutuksiin muiden opintojen jälkeen.

Keijo Savolainen

Tässä on WOD-tuuraja Keippa (@k.e.i.p.p.a). Hän aloitti CrossFitin vuonna 2016, aikaisempaa aktiivista liikunta uraa lentopallon, lumilautailun, golfin ja kestävyysjuoksun parissa kertynyt mittariin yli puoli vuosisataa.

Keippa tunnetaan myös Suomen kovakuntoisimpana "viisvitosena" ja hän on haalinut kotimaan masters-kisoissa pronssipokaaleja kotiintuomiseksi.

Keipan mielestä valmennuksessa on parasta se kun saa nähdä ihmisten kehittyvän ja saa olla osana onnistumisen kokemuksia.

NEWTON Espoo


Valmennuskeskus Newton sijaitsee Espoon Kilossa, Nuijalantiellä. Facebook-sivuillamme ajankohtaisia päivityksiä toiminnasta ja videoita treeneistä.

Facebook-sivut