Asiakastarina: Heikki on huomannut, että Rasvanpolton tehovalmennuksen ja CrossFit-harjoittelun yhdistäminen on kannattanut.

23.11.2017 — ”Vaikka en olekaan sosiaalisen median kasvatti, niin tässä ravintovalmennuksessa sovelluksen kautta raportointi omista syömisistä ja toisten kannustaminen, on ollut hauskaa ja auttanut tulosten saavuttamisessa. Yksinkertainen asia, mutta sillä on iso merkitys tässä jutussa.”

Heikki Hyttinen aloitti kuntoilun Newtonilla vuoden 2017 helmikuussa osallistumalla Newton Start –kurssille. Koiran ulkoilutuslenkillä Heikki kurkisti sattumalta Newtonin ikkunasta sisään. ”Kotiin päästyämme googlasin ja pian olinkin ilmoittautunut peruskurssille. Kivaa oli ja jäin porukkaan mukaan.”

Heikki on pyrkinyt liikkumaan aktiivisesti koko ajan. Koirien kanssa hän kävelee päivittäin pari tuntia ja kuntosalilla hän on käynyt aktiivisesti muutaman vuoden. Kesällä Heikki on innokas golfin pelaaja. Kahvakuula ja spinning olivat Heikin lempilajeja ennen hurahtamista CrossFit -harjoitteluun. ”Haastavuudesta huolimatta, tai juuri sen takia, CrossFit on todella koukuttavaa”.

CrossFit -harjoittelun myötä Heikin liikkuvuus on parantunut paljon ja samoin voimat ovat kasvaneet. Oleellisinta Heikin mukaan on ollut koordinaation ja liikkuvuuden paraneminen.


Rasvanpolton tehovalmennuksen Heikki aloitti lokakuun alussa. Hän on ollut tyytyväinen valmennukseen.


”Tämä on ollut mielenkiintoinen kokemus. Päätin jo alussa ottaa tästä ohjelmasta kaiken mahdollisen irti asettamalla itselleni tavoitteet ja olen seurannut niiden toteutumista viikoittain. Kyse on oman käyttäytymisen muutoksesta ja muutosta pitää mitata. Toisaalta se antaa uskoa, että tekee asioita oikein ja toisaalta, jos tulokset eivät olisi odotettuja, niin osaisi tehdä korjaavat toimenpiteet.  Puolivälin mittaus on vielä tekemättä, mutta oman viikkoseurannan (vaaka ja vaatteet) perusteella voi havaita, että tulosta on syntynyt. Se antaa lisäuskoa ponnistelemaan kohti lopullista tavoitetta.”

Parasta Rasvanpolton tehovalmennuksessa Heikin mielestä on ollut se, että on saanut korvienväliin sen itsestään selvyyden, että voi ja pitää elää normaalisti ilman, että pitää olla joidenkin asioiden suhteen totaalikieltäytyjä. ”Voit elää normaalisti, kun katsot, mitä suusta lapat sisään.”

”Vaikka tässä ohjelmassa sinällään ei ole mitään ihmeellistä, niin omalta kohdaltani olen huomannut, miten se on vaikuttanut pään sisällä. Ja tämä on mielestäni kaikkein oleellisinta. Kun omaa käyttäytymistä haluaa muuttaa, mistä painonhallinnassa perimmäisesti on kyse. Kyse ei ole kuurista kuurin perään, vaan käyttäytymisen muutoksesta. Vain sillä tavalla voi saada pysyvän tuloksen.”


Erityisesti Heikki pitää Newtonin ilmapiiristä ja valmentajista, joilla on aikaa antaa yksilöllistä ohjausta tunneilla. ”Tämä on hyvän tuulen sali. Porukat moikkaavat ja auttavat toisiaan ja ohjaavat ovat paitsi osaavia niin myös mukavia. Tällä on iso merkitys siihen, että on kiva tulla treeneihin riippumatta taitotasosta.”

Newton toivottaa tsemppiä Heikille tavoitteiden saavuttamiseen!


Liity tästä sähköpostilistallemme ja tilaa blogit sekä podcastit jatkossa suoraan sähköpostiisi.


Seuraa sosiaalisessa mediassa:

Instagram: @petrijalanko

Twitter: @PetriJalanko

LinkedIn: Petrijalanko

Podcast: Newtonfinland


Mitä mieltä oli blogista? Jätä kommentti ja jaa blogikirjoitus sosiaalisessa mediassa!


Avainsanat rasvanpoltto, CrossFit, CrossFit Nuijala


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus