Asiakastarina: Liikunnasta tulee hyvä fiilis ja tunne elinvoimaisuudesta

Kirjoittanut Petri Jalanko

21.3.2018 — Levytanko liikkuu jo varmoin ottein Heidin käsissä. Puolitoista vuotta Newtonin pienryhmävalmennuksessa on tuonut lisää puhtia arkeen.

Heidi on yksi ”alkuperäisistä” newtonilaisista. Hän tuli yhdessä kaverinsa Kristan kanssa Newtonin pienryhmävalmennukseen heti, kun ovet 2016 elokuussa avautuivat. Puolitoista vuotta pienryhmävalmennuksessa on sisältänyt monipuolisesti voima-, kestävyys- ja liikkuvuusharjoittelua.

 

Heidiä motivoivat liikunnassa tunne elinvoimaisuudesta, jäntevyydestä ja liikunnallisesta elämäntavasta. ”Liikunnasta tulee hyvä fiilis”,  kertoo Heidi. Pienryhmävalmennuksessa pidetään yllä hyvää fiilistä kisailemalla ja tsemppaamalla toista. Liian helpolla ei kaveria päästetä, ja harjoituksien lopuksi lyödään aina ylävitoset.

 

 

Pienryhmävalmennuksen harjoitukset on suunniteltu niin, että ne tukevat aina valmennettavien henkilökohtaisia tavoitteita. Heidin mielestä se on yksi pienryhmävalmennusten eduista: ”Saa henkilökohtaista ohjausta ja opastusta tehdä liikkeet oikein. Treeniohjelma on harkittu tarkkaan omien toiveiden mukaan”, kertoo Heidi.

 

Kristan ja Heidin ohjelma on sisältänyt monipuolisesti eri harjoituksia, mutta mitään sillisalaattia se ei ole ollut. Tähtäimessä on monipuolisesti hyvä kunto. Pienryhmävalmennuksessa harjoittelu on jaettu useaan 4-6 viikon pituiseen  jaksoon. Jokaisella jaksolla on omat tavoitteensa. Nyt Heidi ja Krista ovat levytanko- ja kahvakuulakompleksien parissa. Ne kehittävät lihakestävyyttä ja aerobista kuntoa. Molempia tarvitaan arjessa jaksamiseen.

 

Valmentajana on ollut mukava huomata, että jakson alussa painavalta tuntunut 12 kilon kahvakuula liikkuu nyt jo kevyen näköisesti Heidin käsissä. Ahkera harjoittelu on tuottanut tulosta!

 

Monipuolinen harjoittelu pitää mielen virkeänä. Kun kahvakuula- ja levytankoliikkeet ovat tulleet tutuiksi, odottavat uudet haasteet. Järkevä, monipuolinen ja tieteelliseen näyttöön perustuva valmennus on tehokasta ja hauskaa.

 

Valmennuskeskus Newton toivottaa Heidille ja Kristalle tsemppiä treeneihin.

 

 

Avainsanat pienryhmävalmennus, Asiakastarina


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus