Blogi
Fysiikkavalmennus

Uusimmat kirjoitukset

Herkkyyskausien merkitys lasten ja nuorten oheisharjoittelussa on luultua vähäisempi

9.11.2020 — Vaikka tietyn fyysisen ominaisuuden harjoittaminen olisi lapsena jäänyt vähemmälle, voi sitä paikata onnistuneesti myöhemmin aikuisenakin.

Lue kirjoitus

Lisää kirjoituksia

Podcast #14 Mitä on näyttöön perustuva urheilijan ravinto- ja fysiikkavalmennus? – Saana Jukola (FT)

27.5.2020 — Mitä on näyttöön perustuva valmennus? Mitkä ovat näyttöön perustuvan valmennuksen haasteet? Miksi näytön vahvuuden ymmärtäminen on valmentajalle tärkeää? Milloin tieteelliset tutkimustulokset ovat oleellisia käytännön valmennuksessa? Miten arvioida tutkimusten vahvuuksia ja heikkouksia?

Lue kirjoitus

Miten välttää juoksuvammat? Kolme näyttöön perustuvaa vinkkiä rasitusvammojen ennaltaehkäisyyn

11.5.2020 — Oletko asettanut tavoitteeksesi maratonin? Oletko aloittamassa juoksuharrastusta pitkän tauon jälkeen? Aiheuttaako juokseminen kipua? Lue vinkit juoksuvammojen ennaltaehkäisyyn

Lue kirjoitus

Turkkilainen ylösnousu (Turkish Get-Up) – näyttöön perustuva kahvakuulaliike

4.5.2020 — Turkkilainen ylösnousu vahvistaa keskivartalon ja olkapään lihaksia, ennaltaehkäisee loukkaantumisia ja opettaa tärkeitä liiketaitoja.

Lue kirjoitus

Hyvä ja iloinen ilmapiiri, sekä asiantunteva ote harjoitteluun ovat pääsyyt miksi Clasu treenaa Newtonilla

7.2.2020 — Ultramatkoja ja extreme -juoksua harrastava Clasu huomasi pari vuotta sitten, että paikat rupesivat "menemään rikki". Fysioterapeutti suositteli, että harjoittelua kannattaisi muuttaa, ja tehdä muutakin kuin juoksua. Kollega suositteli Newtonia, ja siten Clasu päätyi meille valmennukseen.

Lue kirjoitus

Näyttöön perustuvalla valmennuksella esikevennyshyppyyn 13 cm (36%) parannus alle vuodessa!

26.6.2019 — Maajoukkuetason uimahyppääjät aloittivat oheisharjoittelun Newtonilla vuosi sitten elokuussa. Nyt kilpailukaudella teimme välitestit, joiden tulokset olivat erittäin rohkaisevia

Lue kirjoitus

Fyysisen harjoittelun kultaiset perusperiaatteet

24.7.2018 — Voima- ja kestävyysharjoittelussa on neljä perusperiaatetta, jotka sinun tulisi huomioida harjoittelussasi

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: Liisa otti ”kaikki keinot käyttöön”, ja tuli Newtonille golfin fysiikkavalmennukseen

25.1.2018 — Newtonilla aloitti lokakuussa Master Golfin naisille tarkoitettu fysiikkaharjoitteluryhmä. Pirteän ja motivoituneen naisporukan tavoitteena on rakentaa monipuolisesti golfissa vaadittuja fyysisiä ominaisuuksia sekä lisätä liikkuvuutta ensi kesän pelejä varten. Ryhmä harjoittelee Newtonilla valmentajan johdolla kerran viikossa. Tämän lisäksi heille on ohjelmoitu omatoimiharjoitukset, joita he käyvät tekemässä Newtonilla.

Lue kirjoitus

Tiesitkö, että voima- ja liikkuvuusharjoittelulla voit saada golflyönteihisi jopa kymmeniä metrejä lisää pituutta?

29.8.2017 — Tuntuuko siltä, että olet hionut avauslyöntejäsi jo pitkään, mutta ne jäävät edelleen liian lyhyiksi? Syynä saattaa hyvinkin olla huono liikkuvuus tai rapistunut lihaskunto.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: "Newton on parasta, mitä maalipallomaajoukkueen nykyiselle kokoonpanolle on tapahtunut pitkään aikaan!"

19.6.2017 — Newtonilla harjoittelee myös maajoukkuetason urheilijoita. Maalipalloilijat Kaisu, Iida ja Suski tulivat Newtonille valmennukseen hakemaan kroppaansa lisää voimaa ja nopeutta. Nyt säännöllisen harjoittelun jälkeen voimatasot ovat kasvaneet jopa 36% ja esikevennyshyppyyn on tullut korkeutta 19% lisää. Ja naiset ovat pääsemässä vasta vauhtiin.

Lue kirjoitus