Blogi
oheisharjoittelu

Uusimmat kirjoitukset

Podcast #14 Mitä on näyttöön perustuva urheilijan ravinto- ja fysiikkavalmennus? – Saana Jukola (FT)

27.5.2020 — Mitä on näyttöön perustuva valmennus? Mitkä ovat näyttöön perustuvan valmennuksen haasteet? Miksi näytön vahvuuden ymmärtäminen on valmentajalle tärkeää? Milloin tieteelliset tutkimustulokset ovat oleellisia käytännön valmennuksessa? Miten arvioida tutkimusten vahvuuksia ja heikkouksia?

Lue kirjoitus

Turkkilainen ylösnousu (Turkish Get-Up) – näyttöön perustuva kahvakuulaliike

4.5.2020 — Turkkilainen ylösnousu vahvistaa keskivartalon ja olkapään lihaksia, ennaltaehkäisee loukkaantumisia ja opettaa tärkeitä liiketaitoja.

Lue kirjoitus

Lisää kirjoituksia

Mikä on golfarin tärkein fyysinen ominaisuus?

4.2.2020 — Mitä venytyksiä golfarin kannattaisi tehdä? Miten treenata kuntosalilla?

Lue kirjoitus

Näyttöön perustuvalla valmennuksella esikevennyshyppyyn 13 cm (36%) parannus alle vuodessa!

26.6.2019 — Maajoukkuetason uimahyppääjät aloittivat oheisharjoittelun Newtonilla vuosi sitten elokuussa. Nyt kilpailukaudella teimme välitestit, joiden tulokset olivat erittäin rohkaisevia

Lue kirjoitus

Onko laji- ja oheisharjoitusten järjestyksellä merkitystä?

24.10.2018 — Tennissyötön nopeus kehittyy, kun oheisharjoitukset tehdään ennen lajiharjoituksia, osoittaa tuore tutkimus

Lue kirjoitus

Maajoukkuetason nuoret uimahyppääjät Newtonilla

28.8.2018 — Uimahypyt ovat taitolaji, jossa tarvitaan nopeutta ja liikkuvuutta

Lue kirjoitus

Fyysisen harjoittelun kultaiset perusperiaatteet

24.7.2018 — Voima- ja kestävyysharjoittelussa on neljä perusperiaatetta, jotka sinun tulisi huomioida harjoittelussasi

Lue kirjoitus

Tutkimus: parantunut liikkuvuus tuo lisää pituutta avauslyönteihin

27.4.2018 — Pidin Hill Sidessa esityksen golffareiden oheisharjoittelusta. Esityksiä varten tutkin aina uusimpia tutkimuksia. Nyt löysin varsin mukavasti uutta tutkittua tietoa lyöntipituuteen vaikuttavista tekijöistä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö, että voima- ja liikkuvuusharjoittelulla voit saada golflyönteihisi jopa kymmeniä metrejä lisää pituutta?

29.8.2017 — Tuntuuko siltä, että olet hionut avauslyöntejäsi jo pitkään, mutta ne jäävät edelleen liian lyhyiksi? Syynä saattaa hyvinkin olla huono liikkuvuus tai rapistunut lihaskunto.

Lue kirjoitus