Blogi
voima

Uusimmat kirjoitukset

Palveleeko thruster tavoitteitasi?

19.9.2018 — Thruster on mielestäni erinomainen moninivelliike, joka vahvistaa sekä jalkojen että hartioiden lihaksistoa, mutta palvelee vain harvoin kuntoilijan tavoitteita.

Lue kirjoitus

Voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistäminen: onko harjoitusten järjestyksellä merkitystä?

20.6.2018 — Moni treenaa samanaikaisesti sekä voimaa että kestävyyttä. Koska aikaa on rajoitetusti, on ajankäytöllisesti tehokkain tapa tehdä harjoitukset peräkkäin. Kumpi harjoituksista tulisi tällöin tehdä ensin?

Lue kirjoitus

Lisää kirjoituksia

Voimaharjoittelijan työkalupakista: kontrastivoimaharjoitus

11.5.2018 — Kontrastivoimaharjoitus koostuu maksimivoimaliikkeestä ja sitä seuraavasta plyometrisesta harjoitteesta. Se on tehokas harjoitusmuoto lisäämään sekä nopeus- että maksimivoimaa.

Lue kirjoitus

Kuntoilijan työkalupakista: vauhtikestävyysharjoitukset

3.5.2018 — Vauhtikestävyysharjoittelulla tarkoitetaan harjoittelua, joka tapahtuu aerobisen ja anaerobisen kynnystason välissä.

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus