BJJ Fysiikkavalmennuksen seminaari 15.10.2016

Kirjoittanut Petri Jalanko

15.9.2016 — Mitä fyysisiä ominaisuuksia Brasilialaisessa jujutsussa tarvitaan ja mikä on niiden merkitys kisasuorituksessa? Miten yhdistää menestyksekkäästi fysiikka- ja lajiharjoittelu? Miten lisätä lajinomaista kestävyyttä, nopeutta ja voimaa? Miten ohjelmoida harjoittelua niin, että kuntohuippu ajoitetaan vuoden tärkeimpiin kisoihin?

Tutkimustietoa ja käytäntöä!

Seminaarin sisältö pohjautuu viimeisimpään liikuntatieteelliseen tutkimustietoon ja huippu-urheilussa käytettäviin menetelmiin. Seminaarissa avataan tutkimustuloksia BJJ:n lajisuorituksesta ja harjoittelusta, sekä viedään teoriaa käytäntöön. Seminaarin jälkeen tiedät, mitä fyysisiä ominaisuuksia BJJ:ssa tarvitaan ja miten niitä harjoitetaan mahdollisimman tehokkaasti. Opit myös yhdistämään fysiikka- ja lajiharjoitukset järkevästi ja välttämään yleisimmät virheet harjoittelussa.

Seminaarin rakenne on sekä teoreettinen että käytännöllinen. Teoriaosuudet viedään käytäntöön todellisten demoharjoitteiden muodossa, varaa siis mukaasi sisäliikuntavarustus sekä GI:n takki. Seminaarin Q&A osuudessa sinulla on mahdollisuus keskustella Newtonin päävalmentajan, Petri Jalangon (LitM, Liikuntafysiologi) kanssa itsellesi ajankohtaisista fysiikkaharjoitteluun liittyvistä asioista.

Aika:
Lauantai 15.10 kello 10:00-12:30

Paikka:
Valmennuskeskus Newton Espoo, Nuijalantie 13.

Ohjelma ja aikataulu
10:00 BJJ:n lajianalyysi ja eri fyysisten ominaisuuksien harjoittaminen
10:45 Käytännön harjoitus
12:00 Laji liikuntafysiologin silmin: "Näin minä toteuttaisin fysiikkaharjoittelua BJJ:ssa" + Q&A

Hinta
Seminaarin hinta on 39€. Koska päivään kuuluu myös käytännön harjoitus, mahtuu seminaariin maksimissaan 20 osallistujaa. Paikat varataan maksamalla osallistuminen suoraan Newtonin verkkokaupassa.

Varaa paikkasi Newtonin verkkokaupassa

Avainsanat BJJ Fysiikkavalmennus, Seminaari, Fysiikkavalmennus


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus