Duovalmennuksessa harjoittelu on tehokkaampaa!

28.1.2021 — ”Treeniohjelmien rakentaminen nojaa kovaan osaamiseen ja valmentajien valinta on onnistunut hyvin. He neuvovat, korjaavat ja ovat vielä tyyppeinä kivoja. Enempää ei voisi edes pyytää.”

Anne ja Heikki ovat olleet mukana Newtonilla melkein alusta saakka, mutta viime kevään koronasulku ja kesän vietto muualla toi harjoitteluun useamman kuukauden tauon.


”Olimme sitä mieltä, että emme ole riittävän hyvässä kunnossa palataksemme ryhmätunneille, joten tarkoituksemme oli ottaa syksyn mittainen ”takaisin kuntoon” -projekti.”

Nyt Anne ja Heikki ovat treenanneet Mika Peltoniemen viikoittaisessa ohjauksessa viitisen kuukautta: Tulokset ovat parantuneet ja fiilis on hyvä. ”Tämä selvästi sopii meille ja tarkoituksemme on jatkaa ohjatussa parivalmennuksessa edelleen.”

Duovalmennuksessa suunnitellaan yhdessä valmentajan kanssa molemmille sopivat yhteiset tavoitteet. Treenit on suunniteltu niin, että ne tehdään pääosin parin kanssa yhdessä. Anne ja Heikki ovatkin sitä mieltä, että yhdessä tekeminen on paljon hauskempaa kuin yksin puurtaminen. ”Ainakin meidän mielestä harjoittelu on myös tehokkaampaa. Slarvaamisen kynnys on korkeammalla, kun toinen on tekemässä vieressä samaa ohjelmaa. Harrastamme muutenkin paljon yhdessä.”

 

 

”Parasta tässä on ollut tehokkuus ja monipuolisuus. Mika vetää meille yhden viikoittaisen salitreenin ja teḱee ohjelman kahdelle omatoimiselle sali- ja yhdelle juoksutreenille. Ohjelmissa on viikoittain pientä muutosta ja noin reilun kuukauden välein suurempaa ärsykkeenvaihtelua, joten tylsää junnaamista ei pääse tulemaan. Juoksuohjelma on rakennettu taitavasti parantamaan peruskuntoa ja siinä onkin tapahtunut selvää kehitystä.”

Anne ja Heikki ovat ihailtavasti harjoitelleet säännöllisesti läpi syksyn, kehitystä on tullut sen mukaisesti! Syksyn alussa lähdettiin harjoittelun perusteista ja perusliikemalleista liikkeelle, ja syksyn edetessä progressiivisella yhdistetyllä kestävyys- ja voimaharjoittelulla ollaan saatu roimasti kehitystä niin liiketaidoissa, voimatasoissa kuin kestävyyskunnossa. Esimerkiksi Wattbikella mennään kovemmilla wateilla kuin syksyn alussa samoilla sykkeillä. Lisäksi yksilöllisyyttä on otettu huomioon muun muassa liikkuvuuden kehittämisessä ja aiempien loukkaantumisten huomioimisessa harjoitusohjelmassa.

 

Newtonilla pariskunta tykkää rennon kotoisasta ilmapiiristä. ”Salille on kiva tulla ja porukat moikkaavat ja vaihtavat muutaman sanan.”

 

Newton toivottaa tsemppiä Annelle ja Heikille treeneihin!
 

Avainsanat Asiakastarina


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus