Kahvakuulalla lisää pituutta lyöntiin

Kirjoittanut Petri Jalanko

22.8.2018 — Voima- ja nopeusharjoittelulla on mahdollista saada avauslyönteihin jopa 4.3 % lisää pituutta. Yksi parhaimmista golffarin oheisharjoitteista on kahvakuulaheilautus.

Kahvakuulaharjoittelulla on monia hyötyjä verrattuna tangolla tehtäviin liikkeisiin, mutta väline asettaa myös haasteita. Tässä kahvakuulaharjoittelun hyödyt ja haasteet golffarin näkökulmasta:

 

   Saat lisää nopeusvoimaa (Otto ym. 2012)

  Saat lisää nopeutta (Otto ym. 2012)

  Opit kahvakuulaliikkeiden turvallisen tekniikan melko nopeasti

  Kahvakuulat ovat helposti kuljetettavia välineitä

 

  Kahvakuulan paksu kahva saattaa aiheuttaa puristusongelmia

  Vastus ei riitä lisäämään optimaalisesti maksimivoimaa

 

Kahvakuulat sopivat erinomaisesti golffarin oheisharjoitteluun, johon kuuluvat myös levytangolla tehtävät maksimivoimaliikkeet. Valmistaudu ensi kauteen ja kokeile videolla olevaa liikettä.

 

 

 

 

Avainsanat golf, fysiikkaharjoittelu, kahvakuula


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus