Blogi
Uusimmat

Kaikki kirjoitukset

Hyvä ja iloinen ilmapiiri, sekä asiantunteva ote harjoitteluun ovat pääsyyt miksi Clasu treenaa Newtonilla

7.2.2020 — Ultramatkoja ja extreme -juoksua harrastava Clasu huomasi pari vuotta sitten, että paikat rupesivat "menemään rikki". Fysioterapeutti suositteli, että harjoittelua kannattaisi muuttaa, ja tehdä muutakin kuin juoksua. Kollega suositteli Newtonia, ja siten Clasu päätyi meille valmennukseen.

Lue kirjoitus

Mikä on golfarin tärkein fyysinen ominaisuus?

4.2.2020 — Mitä venytyksiä golfarin kannattaisi tehdä? Miten treenata kuntosalilla?

Lue kirjoitus

Kuinka lämmitellä ennen pelikierrosta?

30.1.2020 — Lyhyistä dynaamisista venytyksistä ja vastuskuminauhalla ja kehonpainolla tehdyistä lihaskuntoliikkeistä saattaa olla hyötyä, kertoo uusi tutkimuskatsaus.

Lue kirjoitus

Podcast #13 Nopeusharjoittelu – Olli Koskinen (LitM)

23.7.2019 — Miten nopeusominaisuuksia kehitetään? Miten saada lisää lähtönopeutta? Miten välttää tyypillisimmät virheet nopeusharjoittelussa? Miten aloittelijoiden ja urheilijoiden nopeusharjoittelumenetelmät eroavat toisistaan? Kannattaako painonnostoliikkeitä käyttää nopeusharjoitteina?

Lue kirjoitus

Voimaharjoittelu parantaa lasten ja nuorten liikuntataitoja

19.7.2019 — Voimaharjoittelu vahvistaa lihaskunnon lisäksi myös lasten perusliikuntataitoja: hyppäämistä, heittämistä ja juoksemista, osoittaa englantilaisten tutkijoiden koostama tutkimuskatsaus.

Lue kirjoitus

Näyttöön perustuvalla valmennuksella esikevennyshyppyyn 13 cm (36%) parannus alle vuodessa!

26.6.2019 — Maajoukkuetason uimahyppääjät aloittivat oheisharjoittelun Newtonilla vuosi sitten elokuussa. Nyt kilpailukaudella teimme välitestit, joiden tulokset olivat erittäin rohkaisevia

Lue kirjoitus

Miten ennaltaehkäistä loukkaantumisia?

18.6.2019 — Avainasemassa ovat harjoittelun ohjelmointi, voimaharjoittelu ja liiketaidot. Myöskään alkuverryttelyä ei pidä unohtaa

Lue kirjoitus

Podcast #12 Sauvakävelyn hyödyt – Mika Venojärvi (FT)

24.5.2019 — Mikä on oikea sauvakävelytekniikka? Mitkä ovat sauvakävelyn terveysvaikutukset? Miksi sauvakävely on erinomainen harjoitusmenetelmä myös urheilijoille? Mihin sauvoja tarvitaan polkujuoksussa?

Lue kirjoitus

TOP 10 –asiaa lasten ja nuorten liikunnassa

22.5.2019 — Mitkä ovat nuorten liikunnan ja harjoittelun tukipylväät? Miten nuorten kannattaisi liikkua ja harrastaa? Miten noustaan lajin huipulle? Miten vältetään loukkaantumisia? Miten luodaan pohja elinikäiselle liikunnan harrastamiselle?

Lue kirjoitus

CrossFit-harjoittelun myötä kevyempi olo ja rennommat lihakset!

17.5.2019 — CrossFitia Newtonilla treenaava Rebaz Osman on huomannut muutoksia kehossaan. ”Paikat eivät ole enää jumissa ja lihakset ovat paljon rennompia.”

Lue kirjoitus

Mitä on nuorten urheilijoiden oheisharjoittelu?

3.5.2019 — Ohjaan Newtonilla nuorten urheilijoiden oheisharjoittelua. Asiakkaina ovat esimerkiksi uimahyppääjät, golfarit, jalkapalloilijat, jääkiekkoilijat, pyöräilijät, alppihiihtäjät ja pesäpalloilijat. Mitä nuorten oheisharjoittelussa tehdään?

Lue kirjoitus

Miten treenata estejuoksukilpailuun?

18.4.2019 — Estejuoksukilpailujen suosio on kasvanut viime vuosina hurjasti. Ne ovat hienoja esimerkkejä sosiaalisista juoksutapahtumista, jotka innostavat kuntoilijoita liikkumaan ja haastamaan itseään hyvässä porukassa.

Lue kirjoitus