Blogi
Uusimmat

Kaikki kirjoitukset

Voimaharjoittelu parantaa lasten ja nuorten liikuntataitoja

19.7.2019 — Voimaharjoittelu vahvistaa lihaskunnon lisäksi myös lasten perusliikuntataitoja: hyppäämistä, heittämistä ja juoksemista, osoittaa englantilaisten tutkijoiden koostama tutkimuskatsaus.

Lue kirjoitus

Näyttöön perustuvalla valmennuksella esikevennyshyppyyn 13 cm (36%) parannus alle vuodessa!

26.6.2019 — Maajoukkuetason uimahyppääjät aloittivat oheisharjoittelun Newtonilla vuosi sitten elokuussa. Nyt kilpailukaudella teimme välitestit, joiden tulokset olivat erittäin rohkaisevia

Lue kirjoitus

Miten ennaltaehkäistä loukkaantumisia?

18.6.2019 — Avainasemassa ovat harjoittelun ohjelmointi, voimaharjoittelu ja liiketaidot. Myöskään alkuverryttelyä ei pidä unohtaa

Lue kirjoitus

Podcast #12 Sauvakävelyn hyödyt – Mika Venojärvi (FT)

24.5.2019 — Mikä on oikea sauvakävelytekniikka? Mitkä ovat sauvakävelyn terveysvaikutukset? Miksi sauvakävely on erinomainen harjoitusmenetelmä myös urheilijoille? Mihin sauvoja tarvitaan polkujuoksussa?

Lue kirjoitus

TOP 10 –asiaa lasten ja nuorten liikunnassa

22.5.2019 — Mitkä ovat nuorten liikunnan ja harjoittelun tukipylväät? Miten nuorten kannattaisi liikkua ja harrastaa? Miten noustaan lajin huipulle? Miten vältetään loukkaantumisia? Miten luodaan pohja elinikäiselle liikunnan harrastamiselle?

Lue kirjoitus

CrossFit-harjoittelun myötä kevyempi olo ja rennommat lihakset!

17.5.2019 — CrossFitia Newtonilla treenaava Rebaz Osman on huomannut muutoksia kehossaan. ”Paikat eivät ole enää jumissa ja lihakset ovat paljon rennompia.”

Lue kirjoitus

Mitä on nuorten urheilijoiden oheisharjoittelu?

3.5.2019 — Ohjaan Newtonilla nuorten urheilijoiden oheisharjoittelua. Asiakkaina ovat esimerkiksi uimahyppääjät, golfarit, jalkapalloilijat, jääkiekkoilijat, pyöräilijät, alppihiihtäjät ja pesäpalloilijat. Mitä nuorten oheisharjoittelussa tehdään?

Lue kirjoitus

Miten treenata estejuoksukilpailuun?

18.4.2019 — Estejuoksukilpailujen suosio on kasvanut viime vuosina hurjasti. Ne ovat hienoja esimerkkejä sosiaalisista juoksutapahtumista, jotka innostavat kuntoilijoita liikkumaan ja haastamaan itseään hyvässä porukassa.

Lue kirjoitus

Miten palautua paremmin harjoittelusta?

20.3.2019 — Vierailin Tiina Lundbergin radio-ohjelmassa, jossa annoin ohjeita harjoittelusta palautumiseen

Lue kirjoitus

Golfarin voimaharjoittelu: lisää maksimivoimaa!

15.3.2019 — Golflyönnin voimantuottoaika on pidempi kuin aiemmin on luultu. Tutkijat suosittelevat golfareille lisää maksimi- ja nopeusvoimaharjoituksia

Lue kirjoitus

Työpäivät sujuvat sutjakkaammin aamutreenien jälkeen!

9.3.2019 — ”Työkaverit saattavat kaikella ystävyydellä huomautella minun olleen ilmeisesti taas aamutreeneissä, koska olen niin ärsyttävän pirteä”, kertoo Newtonilla treenaava Sonja Ylönen.

Lue kirjoitus

Farmarikävely

21.2.2019 — Farmarikävely on yksinkertainen liike, mutta erinomainen lisä lähes kaikkien kuntoilijoiden sekä urheilijoiden harjoitusohjelmaan

Lue kirjoitus