Blogi
Suositut

Urheilijaesittely: Suomen vahvimmasta naisesta CrossFit-kilpailijaksi Newtonilla

13.10.2017 — Lajin vaihto sai aikaan monia muutoksia Niina Jumppasen harjoittelussa.

Lue kirjoitus

Ylikunto.

4.5.2017 — Tuntuuko, että treeni ei kulje ja olet jatkuvasti väsynyt? Oletko koskaan miettinyt, että voisit saavuttaa jopa parempia tuloksia harjoittelemalla joskus vähemmän ja järkevämmin?

Lue kirjoitus

CrossFit® -ohjelmointi ja fyysisen harjoittelun kultaiset periaatteet (osa 1.): nousujohteisuus

13.10.2016 — CrossFit® -ohjelmoinnista on tullut kysymyksiä, joihin pureudutaan videolla. Blogikirjoituksessa perehdytään fyysisen harjoittelun kultaisiin periaatteisiin, joiden tulisi olla jokaisen – kuntoilijasta huippu-urheilijaan – harjoitusohjelman perustana. Näitä periaatteita ovat nousujohteisuus, yksilöllisyys, ärsykkeenvaihtelu ja spesifisyys. Ensimmäisenä esittelen harjoittelun nousujohteisuuden periaatteen.

Lue kirjoitus

Podcast #11 Voimaharjoittelu – Tuomas Rytkönen (LitM)

30.1.2019 — Newtonin podcastissa vieraanani on Suomen johtava voimaharjoittelun asiantuntija Tuomas Rytkönen

Lue kirjoitus

Yhden jalan maastaveto

30.5.2018 — Mielestäni yhden jalan maastaveto on yksi aliarvostetuimmista kuntosaliliikkeistä

Lue kirjoitus

Polkujuoksutiedettä: Mikä ratkaisee kisan voiton? Miksi polkujuoksusta tulee niin hyvä olo?

21.10.2016 — Tuhannet juoksijat mäntymetsissä, tuntureilla ja vaaroilla ovat nostaneet polkujuoksun viimeistään tänä kesänä suomalaisten uudeksi hittilajiksi. Juoksun hurma ja tuska, yhteisöllisyys, vaihtuvat maisemat, luonnon äänet ja metsän värit ovat ihastuttaneet ja koukuttaneet eri tasoisia kuntoilijoita lajin pariin.

Lue kirjoitus

Mitä elimistössäni tapahtuu harjoittelun seurauksena ? Osa 2/4 voimaharjoittelu

13.3.2018 — Väitän, että jokaisen kuntoilijan tulisi ymmärtää harjoittelun fysiologisten harjoitusvaikutusten perusteet. Syvällisempi tietämys mekanismeista nimittäin auttaa sinua saamaan harjoituksista vielä enemmän irti.

Lue kirjoitus

Kahvakuulalla lisää pituutta lyöntiin

22.8.2018 — Voima- ja nopeusharjoittelulla on mahdollista saada avauslyönteihin jopa 4.3 % lisää pituutta. Yksi parhaimmista golffarin oheisharjoitteista on kahvakuulaheilautus.

Lue kirjoitus

Fyysisen harjoittelun kultaiset perusperiaatteet

24.7.2018 — Voima- ja kestävyysharjoittelussa on neljä perusperiaatetta, jotka sinun tulisi huomioida harjoittelussasi

Lue kirjoitus

BJJ:n fysiikkavalmennuseminaarin yhteenveto ja FAQ

18.10.2016 — Newtonille kokoontui lauantaina joukko brasilialaisen Jujutsun (BJJ) harrastajia, kilpailijoita ja valmentajia Newtonin toiseen BJJ:n fysiikkavalmennusseminaariin. Seuraavassa tunnelmia seminaaripäivältä ja lyhyt yhteenveto usein kysytyistä kysymyksistä.

Lue kirjoitus