Kirjoittanut Petri Jalanko

24.5.2018 — Supersarjassa tehdään kahta eri liikettä peräkkäin ilman lepotaukoa. Menetelmä on hyvin suosittu kehonrakentajien keskuudessa, mutta sopii myös tavalliselle kuntoilijalle.

Supersarjassa työskentelevät usein vastavaikuttajalihasparit, mikä parantaa tutkimusten mukaan työskentelevien lihasten koordinaatiota ja vähentää vastavaikuttajalihasten aktivaatiota suorituksen aikana. Tämä saattaa parantaa harjoitusvaikutusta ja lisätä lihaskasvua.

 

Supersarjat säästävät myös aikaa; ne mahdollistavat suuremman toistomäärän harjoituksen aikana ilman, että suoritusten intensiteetti laskee, mikä saattaa tutkimusten mukaan lisätä harjoitusvaikutusta.

 

Supersarjaan sopivat liikepariksi esimerkiksi penkkipunnerrus ja rengassoutu, joita yhdistelimme eilen CrossFit-tunnilla.

 

 

 

Avainsanat Supersarjat, voimaharjoittelu


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus