Työpäivät sujuvat sutjakkaammin aamutreenien jälkeen!

Kirjoittanut Petri Jalanko

9.3.2019 — ”Työkaverit saattavat kaikella ystävyydellä huomautella minun olleen ilmeisesti taas aamutreeneissä, koska olen niin ärsyttävän pirteä”, kertoo Newtonilla treenaava Sonja Ylönen.

Sonja on käynyt Newtonilla treenaamassa jo ensimmäisestä syksystä lähtien. Sonja on nuorena harrastanut useita lajeja ja joukkueurheilua, mutta ei ole koskaan vakavasti kilpaillut missään lajissa. Liikkumisen määrä on vaihdellut paljonkin elämäntilanteen, käytettävissä olevan ajan ja motivaation mukaan.

Tällä hetkellä Sonja harrastaa CrossFitin lisäksi tennistä, hot joogaa, pilatesta sekä ulkoilua koiran kanssa. ”Muut liikuntaharrastukset ovat vuodenaikaan sidonnaisia ja harrastan niitä satunnaisen säännöllisesti”, kertoo Sonja.

Sonja aloitti treenaamisen Newtonilla vahingossa. ”Newtonin kyltti osui silmään koiralenkillä ja aloin selvittää mistä on kyse. Sain houkuteltua mieheni mukaan starttikurssille ja sillä tiellä molemmat olemme. Olin kyllästynyt yksin salilla treenaamiseen eikä se johtanut oikein mihinkään”, täsmentää Sonja.

”Newtonilla harjoittelu on hauskaa ja teen siellä treenejä, joita en muuten tekisi, osaisi tehdä tai en saisi aikaiseksi. Newtonilla on hyvä fiilis ja sinne on aina mukava tulla. Newton on lähellä kotia, joten mitään tekosyytä ei ole jättää treenejä väliin ja saan logistiikan toimimaan.”

”Isoin muutos on ollut treenimäärien kasvun myötä parempi kunto, mutta sitäkin tärkeämpää iloisemmat päivät ja kasvanut resilienssi. Treenaan usein aamulla, ja treeniaamujen jälkeiset työpäivät sujuvat kohonneen energiatason myötä sutjakkaammin. Työkaverit saattavat kaikella ystävyydellä huomautella minun olleen ilmeisesti taas aamutreeneissä, koska olen niin ärsyttävän pirteä. Toki tässä iässä ei ole haittaa lihaskunnon ylläpitämisestä taantumisen sijaan ja CrossFit on monipuolisuutensa ansiosta loistava laji siihen.”

”Newtonilla erityisesti pidän aamutreeneistä ja siitä, että minun tarvitsee vain tulla paikalle ja Newtonin jengi on miettinyt homman valmiiksi. ”

 

Kiitos Sonja positiivisuudesta, mitä tuot aina mukanasi ja tsemppiä treeneihin!

Avainsanat Asiakastarina, CrossFit, CrossFit Nuijala


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus